18 Aralık 2012 Salı

Biz geldiiiik :)

                                                 Artık biz de çekirdek aileyiz :)
7 Aralık Cuma günü kahvaltımızı edip NST'ye girmek üzere hastanenin yolunu tuttuk. 0 sancıyla çıktım yine NST'den, Deniz'cik doğum kanalına da inmemiş, kilosu da 3800 gram civarı gözüküyodu, Doktor daha da bekleyip hiç riske girmeyelim, zaten bunun hiç çıkmaya niyeti yok, kilosu da almış başını gidiyo, çok zorlanırsın, bugün yatıralım seni dedi... Biz şoklardayız tabi, direk odaya çıkarıp, önlüğü giydirip dayadılar serumu... Babamı aradm hemen, doğuruyorum ben, çabuk çantaları kapıp gelin diye, adamcağız da noolduğunu şaşırdı :) Belki de bi yönden iyi oldu bööle apar topar olması, yoksa o merak ve endişeyle uyku muyku kalmazdı insanda... Sabah kahvaltı ettiğim için öğleden sonra 16.00 gibi operasyona gireceğimi söylediler, o arada kan testleri vs yapıldı ama sonra 14.30'da gelip beni ameliyathaneye doğru aldılar. Spinal anesteziyi tercih etmiştim, gayet te memnun kaldım, ne canım yandı ne de ardından baş ağrısı, bel ağrısı gibi sorunlar yaşadım... Anestezinin ardından Doktorum gelip çalışmaya başladı. Saat 15.00'de Deniz'im yanı başımdaydı, bütün ameliyathaneyi çınlattı bağıra çağıra :) Sadece bi ara araba tutması gibi midem bulandı, söylediğimde hemen ilaç verip bulantıyı kestiler, sanırım en geç yarım saat sonra da benim dikiş işlemleri bitmişti, dışarda bekleyen coşkulu kalabalıkla kavuşmuştum. Bebeğin çıkartılması esnasında bi basınç hissettim bi tek ki o da 1 dakika bile sürmedi, yani genel olarak operasyon sorunsuzdu. Sonrasında bacaklarımın uyuşması yavaş yavaş geçerken deli gibi titreme geldi bi tek, sonra da ağrılar başladı ama dayadılar ağrı kesiciyi, çok sıkıntılı olmadı... Sezeryanla ilgili asıl sıkıntı sonraki süreçmiş, bunu da görmüş oldum... Evde size destek olacak sağlam bi ekip yoksa naapın edin normal fırtlatın anacım :) Neyse ki annem ve kayınvalidem yanımdaydı da o ilk bikaç gün hiç bişeye elimi sürmeden sadece yatakta emzirdim yavrumu... İlk birkaç gün damla damla kolostrum dışında sütüm gelmedi, birkaç öğün mama vermek durumunda kaldık, göğüs uçlarım yara oldu, kanadı, ağlaya ağlaya, bağıra çağıra emzirdim kuzuyu... Neyse ki sonra beyaz süt de geldi, doya doya emiyo artık Denizcan :) Dikiş yerlerim çok acıyodu başlarda ama zamanla o da azaldı, şimdi evde her türlü işi yapabiliyorum...

Sadece yüzünde hafif bi sarılığı oldu Deniz'in ama vücuduna inmedi çok şükür, sanırım tamamıyla geçti... Gece gündüz ayrımını henüz yapamadığı ve muhtemelen hala dünyaya uyum sağlamaya çalıştığı için ilk geceler tüm ekip ayakta, tetikteydi... Bizimki yırttı kendini, çok gazı vardı, bi ara kaka yapamadı vs vs...Ama her geçen gün daha bi oturuyo sanki herşey, geceler de daha rahat geçmeye başladı... Tabi uykular ikişer saat ikişer saat gidiyo, kesintisiz uyku şimdilik hayal :)

Deniz'in ödemleri, şişlikleri indikten sonra 3500 grama indi, şimdi muhtemelen kilo almıştır yine, cuma günü 15 günlük olduğunda Doktor amcaya gidicez, görücez bakalım durum nedir... Bugün itibariyle Deniz 11 günlük... Göbüşümüz de 7. günde düştü, dağcı dedesi kordonu alıp sağlam bi dağın zirvesine gömücek en kısa zamanda :)

                                               Bu fotoda Deniz tam bir haftalık

Evin içinde tıkılıp kalmak çok can sıkıcı şimdilik, bi de başımda gardiyan gibi kayınvalidem... Çocuğu battaniyede sallamalar, kat kat giydirmeler, onu sürme, bunu yapmalar derken sinir bozucu bi ortam... Neyse sayılı gün, katlanıcaz artık...Çok lohusayım püfff...

Ama kuzu sarmam, şekerparem Deniz'imle kavuştuk ya artık, gerisi hikaye... Bakmalara, öpmelere doyamıyorum kuzumu, ahh ne çok seviyorum ben onu...

5 yorum:

  1. Allah nazarlardan saklasın, çok tatlı :) Tebrikler!

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederiim :D sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Maşallah size! Sanki kendim yaşamış gibi heyecanla okudum. İlk doğumumda ben de spinal yaptırdım bunda da aynı şeyi düşünüyorum. Ama tavsiyem uzun süre ağır kaldırma ve ani hareketler yapma. Ben bu hataya düştüm ve zaman zaman belim tutuluyor.
    Meme yaraları çok zor oluyor bilirim. Çok geçmiş olsun.
    Mutlu günler. :)

    YanıtlaSil
  4. Maşallah Deniz çok tatlı; yay burcu iyi bir gezgin olacağa benziyor Güneş. Allah analı babalı büyütsün.

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim, umarım öyle olur, bizim gibi gezip tozmaktan hoşlanır-ki şimdilik öyle gözüküyor ;) Can gibi biz de onu her yere götürür,birlikte muhteşem tatiller yapabiliriz, sevgiler!

    YanıtlaSil