26 Eylül 2012 Çarşamba

28, 29-30. Haftalar

Bugün itibariyle tam 29+1 günlük hamileyim. Bu hamilelik haftaları çok kafamı karıştırdı doğrusu, kimisi içinde bulunduğu haftayı, kimisi bir sonraki haftayı söylüyo, ben de şimdiye kadar içinde bulunduğum haftayı baz alarak yazmıştım ama bebişin muhtemel doğum tarihini hesaplayınca hakikaten son 10 haftaya girmiş olduğumu fark ettim, dolayısıyla güvendiğim bir kaynak olan gebelik.org'u baz alarak 29+0-29+6. günleri 30. gebelik haftası olarak değerlendirmeye karar verdim. Yani artık 10'dan geriye doğru sayıcam, ki son güne kadar içeride duracağı da şüpheli zaten beybinin :)

Son birkaç haftada alınan kiloların verdiği hantallık ve yavaşlama hissi dışında hala çok rahatsız edici bir durum yok. 9 Kilo almış durumdayım şu an, hayatımda hiç olmadığım kadar tombişim ama çatlak filan yok henüz neyse ki, olmaz da umarım... Arada çok pis kramplar giriyo yannız gece uyurken, büyük ihtimalle magnezyum eksikliği yüzünden... Bugün Doktorumuzla randevum var, tam bir ay olmuş Deniz'imi görmeyeli, sonunda kavuşıciiz... Kramp mevzusunu da sorucam, Dr'a danışmadan birşey kullanmak istemedim...

Bu haftalardan itibaren bebek hareketlerini takip edip saymak gerekiyormuş aslında onun karnımızda iyi olup olmadığını göstermesi açısından. Şöyle diyor bu konuyla ilgili Dr Alper Mumcu sitesinde;

Bebek hareketi saymada değişik yöntemler vardır. En sık kullanılan yöntem oturur ya da sol yana yatmış pozisyonda iken hareketleri saymaktır. Vücut hareketi, seyirme tekme gibi tüm hissedilebilen hareketler geçerlidir. Eğer bebeğiniz bu şekilde saatte 4-5 hareket yapıyorsa ya da 2 saat içinde fark edebildiğiniz hareket sayısı 10 civarındaysa sorun yoktur. Eğer bebeğinizin hareketleri azalmış gibi görünüyorsa kalkıp 5-10 dakika yürüyün, meyve suyu, tatlı, çukulata gibi birşeyler atıştırın, 2-3 bardak su için ve yeniden deneyin. Eğer hareketler hala düzelmemiş ise doktorunuza bilgi verin.
Özellikle gebeliğin son dönemlerinde hareket sayılarında belirgin bir azalma fark ederseniz ve 2 saat içinde hissettiğiniz hareket sayısı 10'dan az ise doktorunuza bilgi vermeniz ve gerekirse bebeğin kalp atışlarının NST adı verilen yöntem ile monitörize edilmesi gerekebilir.
Eğer bebeğinizin öğrendiğiniz ve alışkın olduğunuz hareket düzeninde belirgin bir değişim yoksa çok büyük bir olasılıkla bebeğinizin keyfi yerindedir.

 Deniz efendi şimdilik yeri geniş, suyu bol diye henüz son derece hareketli olduğundan saymaya gerek duymadım, 2 saat içinde 10 ne demek, tepikler bi başlayınca en az 10 oluveriyo zaten :)

Bebek alışverişi konusunda pek bi eksiğimiz kalmadı, çoğunu hallettim sanırım, son kalanlar ateş ölçer, termometre,biberon, uyku arkadaşı, dönence ve buhar makinesi, kredi kartıma son derece abandığımdan onları da önümüzdeki ay tamamlıyciim :) Şu ana kadar aldıklarımı da ayrı bir postta yazarım artık.
Bir de şu hastane çantası hazırlama olayı var, bi tane pembiş pijama aldım, annem de mavi bi gecelik ve sabahlık takımı verdi, bi iki yedek daha alırsam tamamdır, diğer konulucak şeyler hazır zaten...
Şimdilik bu kadar, gitmeliyim, Deniz'imle randevum vaarrr ;)

1 yorum:

  1. Kramplar için magnezyum vermişti dr. bana. Bu gebelik haftası benim de garibime gidiyor. :D Neler aldın postunu bekliyorum. Fikir edinirim ben de :))

    YanıtlaSil