27 Eylül 2012 Perşembe

Deniz'im büyümüş, 1412 gram olmuş, pozisyonunu da almış, dönmüş, kafa aşağıda, artık değişmezmiş duruşu... Gelişimi de normal, ölçümleri de normal, herbişey yolunda dedi Dr. NST'ye fln sokucak mı diye merak ediyodum, grupdaki bazı kızlar girmeye başladı çünkü... Herşey normalken gereği olmadığını, ters bi durum olmadıkça son ay girmemin yeterli olacağını söyledi Doktorum. Çişini de yeni yapmış terbiyesiz Deniz, işenir mi hiç annenin içine cık cık... :)
Krampları da sordum, yatmadan mutlaka süt için, gece süt içerseniz kramp olma olasılığı %1 dedi, magnezyum da verdi yine de...

26 Eylül 2012 Çarşamba

28, 29-30. Haftalar

Bugün itibariyle tam 29+1 günlük hamileyim. Bu hamilelik haftaları çok kafamı karıştırdı doğrusu, kimisi içinde bulunduğu haftayı, kimisi bir sonraki haftayı söylüyo, ben de şimdiye kadar içinde bulunduğum haftayı baz alarak yazmıştım ama bebişin muhtemel doğum tarihini hesaplayınca hakikaten son 10 haftaya girmiş olduğumu fark ettim, dolayısıyla güvendiğim bir kaynak olan gebelik.org'u baz alarak 29+0-29+6. günleri 30. gebelik haftası olarak değerlendirmeye karar verdim. Yani artık 10'dan geriye doğru sayıcam, ki son güne kadar içeride duracağı da şüpheli zaten beybinin :)

Son birkaç haftada alınan kiloların verdiği hantallık ve yavaşlama hissi dışında hala çok rahatsız edici bir durum yok. 9 Kilo almış durumdayım şu an, hayatımda hiç olmadığım kadar tombişim ama çatlak filan yok henüz neyse ki, olmaz da umarım... Arada çok pis kramplar giriyo yannız gece uyurken, büyük ihtimalle magnezyum eksikliği yüzünden... Bugün Doktorumuzla randevum var, tam bir ay olmuş Deniz'imi görmeyeli, sonunda kavuşıciiz... Kramp mevzusunu da sorucam, Dr'a danışmadan birşey kullanmak istemedim...

Bu haftalardan itibaren bebek hareketlerini takip edip saymak gerekiyormuş aslında onun karnımızda iyi olup olmadığını göstermesi açısından. Şöyle diyor bu konuyla ilgili Dr Alper Mumcu sitesinde;

Bebek hareketi saymada değişik yöntemler vardır. En sık kullanılan yöntem oturur ya da sol yana yatmış pozisyonda iken hareketleri saymaktır. Vücut hareketi, seyirme tekme gibi tüm hissedilebilen hareketler geçerlidir. Eğer bebeğiniz bu şekilde saatte 4-5 hareket yapıyorsa ya da 2 saat içinde fark edebildiğiniz hareket sayısı 10 civarındaysa sorun yoktur. Eğer bebeğinizin hareketleri azalmış gibi görünüyorsa kalkıp 5-10 dakika yürüyün, meyve suyu, tatlı, çukulata gibi birşeyler atıştırın, 2-3 bardak su için ve yeniden deneyin. Eğer hareketler hala düzelmemiş ise doktorunuza bilgi verin.
Özellikle gebeliğin son dönemlerinde hareket sayılarında belirgin bir azalma fark ederseniz ve 2 saat içinde hissettiğiniz hareket sayısı 10'dan az ise doktorunuza bilgi vermeniz ve gerekirse bebeğin kalp atışlarının NST adı verilen yöntem ile monitörize edilmesi gerekebilir.
Eğer bebeğinizin öğrendiğiniz ve alışkın olduğunuz hareket düzeninde belirgin bir değişim yoksa çok büyük bir olasılıkla bebeğinizin keyfi yerindedir.

 Deniz efendi şimdilik yeri geniş, suyu bol diye henüz son derece hareketli olduğundan saymaya gerek duymadım, 2 saat içinde 10 ne demek, tepikler bi başlayınca en az 10 oluveriyo zaten :)

Bebek alışverişi konusunda pek bi eksiğimiz kalmadı, çoğunu hallettim sanırım, son kalanlar ateş ölçer, termometre,biberon, uyku arkadaşı, dönence ve buhar makinesi, kredi kartıma son derece abandığımdan onları da önümüzdeki ay tamamlıyciim :) Şu ana kadar aldıklarımı da ayrı bir postta yazarım artık.
Bir de şu hastane çantası hazırlama olayı var, bi tane pembiş pijama aldım, annem de mavi bi gecelik ve sabahlık takımı verdi, bi iki yedek daha alırsam tamamdır, diğer konulucak şeyler hazır zaten...
Şimdilik bu kadar, gitmeliyim, Deniz'imle randevum vaarrr ;)

12 Eylül 2012 Çarşamba

27. Hafta





















"Merhaba 3. Trimester" Pozum :)

Biliyorum doğumdan sonra zor bi süreç beni bekliycek, uykusuzluk, bebe zırıltısı vs ama yine de sanki zaman ilerledikçe sıkılmaya, sabırsızlanmaya, daha da heyecanlanmaya başlıyorum, hasretle ve merakla Deniz'imi bekliyorum :)


Hamilelikte 3. trimester: Neler olacak?


Hamileliğin üçüncü yani son trimesteri fiziksel ve duygusal yönden oldukça yorucu ve zorlayıcı olabilir. Bebeğinizin artan kilosu ve boyutları rahatsız anlar yaşamanıza sebep olur. Çok yakında bebeğinizi kollarınızın arasına alacağınız anı hayal ederek pozitif kalmaya çalışmalısınız. İşte hamileliğinizin üçüncü trimesterinde sizi bekleyenler;

Vücudunuz

Doğum anı yaklaştıkça bebeğinizin hareketleri daha belirgin olmaya başlar. Bu heyecan verici hareketler diğer yandan rahatsızlık verici olabilir.

Sırt ağrıları. Bebeğinizin vücut ağırlığı arttıkça hamilelik hormonları eklemler arasındaki bağın gevşemesine neden olur. Gevşeyen bağlar sırt ve kalça ağrılarına sebep olur.

Eğer uzun süre ayakta kalmanızı gerektiren bir işiniz varsa, bir ayağınızı basamak veya kutu gibi bir yükseltiye basın. Sürekli masa başında oturuyorsamnız sırtınızı destekleyen yastıklardan edinin. Ağrınız olduğunda sıcak su torbası veya masaj çok iyi gelebilir. Yüksek topuklu olmayan (ancak tamamen düz tabanlı da değil)  ayakkabıları tercih edin.

Nefes darlığı. Genişleyen rahminizin diyaframınıza yaptığı baskı sebebiyle bu aralar nefes darlığı yaşamanız olası. Uyku destek yastıkları yardımcı olabilir.

Mide yanması. Hamileliğin son üç ayında büyüyen rahminiz midenizi olması gerektiği yerden kaydırır. Mide yanması şikayetinin asıl sebebi budur. Mide asidini olması gerektiği yerde tutmak için daha küçük porsiyonları daha sık yemeli ve bol sıvı tüketmelisiniz. Kızartmalardan, gazlı içeceklerden, asitli meyve sularından ve baharatlı yiyeceklerden uzak durun. Eğer halen mide yanması yaşıyorsanız antasitler hakkında doktorunuzdan bilgi alın.

Varisler ve hemoroid. Artan kan miktarı, yüzünüzde, boynunuzda ve üst kollarınızda örümcek ağına benzer kılcal damar kızarıklıklarına, bacaklarda varislere ve hemoroide (basur) sebep olabilir. Eğer varisler çok rahatsız ederse varis çoraplarını tercih edebilirsiniz. Eğer hemoroid probleminiz varsakabızlıktan kaçınmalı, öğünlerinizde bol lifli gıdaları tercih edip bol sıvı tüketmelisiniz (günde en az sekiz bardak).

Büyümeye devam eden göğüsler. Şu ana kadar göğüsleriniz yaklaşık 1 kg kadar ağırlaşmış olmalı. Bu durum hamilelik başındaki göğüs ölçünüze göre değişebilir, daha fazla veya daha az olabilir. Doğum anı yaklaştıkça, göğüslerinizden kolostrum adı verilen ve süte göre daha yoğun olan bir sıvı sızabilir. 

Sıklaşan idrar ihtiyacı. Bebeğiniz büyüdükçe idrar kesenize daha fazla baskı yapar. Daha sık idrara çıkma ihtiyacı duyarsınız. Doğum yaklaştıkça bazen (gülerken, öksürürken veya hapşırırken vb.) bir miktar sızıntı da yaşamanız mümkündür.

Ayrıca, idrar yolu enfeksiyonlarına da dikkat etmelisiniz. İdrarınızı yaparken yanma, karın ağrısı, ateş ve sırt ağrısı gibi belirtiler gösterebilir.Ciddi bir idrar enfeksiyonu böbreklerinizi etkileyerek erken doğuma sebep olabilir.

Yalancı doğum sancıları. Braxton Hicks kasılmaları olarak da bilinen bu sancılar, vücudunuzun doğum anı için pratik yaptığının işaretidir. Genelde zayıf ve düzensizdirler. Gerçek doğum sancılarının genel özelliği şiddetli, düzenli ve daha sık olmalarıdır. Eğer sancıların gerçek doğum sancıları olduğu hakkında şüpheleriniz varsa doktorunuzla endişelerinizi paylaşın.

Kilo artışı. Doğum anına kadar toplamda 11 ila 16 kilo arasında artış yaşanır. Bu kilolar, bebeğiniz, plasenta, amniyotik sıvı, rahim, göğüsleriniz, vücudunuzdaki yağ, kan ve vücut sıvısı arasında paylaşılır.   

Vajinal akıntı. Genel olarak son trimesterde vajinal akıntı oldukça yaygındır. Eğer birkaç saatte bir ped değiştirmeniz gerekiyorsa ya da akıntının amniyotik sıvı olduğundan şüpheleniyorsanız doktorunuzu haberdar etmelisiniz.

Şişlikler. Genişleyen rahminiz toplar damarlarınıza baskı yaptıkça ayak ve bacaklarınızda şişkinlikler oluşabilir. Aynı zamanda elleriniz, kollarınız ve bileklerinizde oluşan şişlikler sinirlerinize baskı yaparak karıncalanma ve uyuşmaya sebep olabilir. 

Şişlikleri gidermek için soğuk kompres uygulayın. Yatarken ayaklarınızı daha yukarda tutabilir, yüzebilir ya da basitçe havuzda ayakta durabilirsiniz.

Duygularınız

Doğum anı yaklaştıkça, endişeler de artar. Çok acı verecek mi? Ne kadar sürecek? Nasıl başa çıkacağım?

Doğum öncesi kurslar bu konuda çok yardımcı olur. Sizi bekleyenleri öğrenmek ve diğer anne adaylarıyla tanışmak için bu kurslardan yararlanabilirsiniz. Çocuk sahibi arkadaşlarınızdan tavsiyeler alın ve doktorunuza ağrı azaltıcı teknikler hakkında danışın. Elinizden gelenin en iyisini yapacaksınız. Bebek doğurmanın yanlış veya doğru yolu yoktur.

Kaynak: http://www.anademi.com/makale/hamilelikte-3--trimester-neler-olacak-mid198

26. Hafta

Göbeğim yukarı doğru büyümeye başladı sanki, rahim göğüs kafesine yaklaşıyor tabi gitgide... Bebişin hareketlerini ve tepiklerini daha yukarılarda hissetmeye başladım... Geceleri yatakta dönmek ya da kanepeye gömülünce toparlanıp kalkmak zorlaşmaya başladı.Linea Nigram yani karnımdaki koyu renk çizgi belirginleşmeye başladı. Göbek deliğim iyice dışarı fırtladı :) Bu haftalık gözlemlediklerim bu kadar...

4 Eylül 2012 Salı

25. Hafta

Eveet, 25. haftayı da bitirip geldik 26. haftaya, son trimestere girmeme son 1 hafta...İşler bi anda hızlandı mı ne? Bu hafta 2. doz tetenoz aşımı oldum, hayret bu sefer kolum ne taş gibi sertleşti, ne ağrıdı ne sızladı, üstüne bile yattım... Ebem kan değerlerimin düşük olduğunu bolca protein ve baklagil tüketmem gerektiğini söyledi... Demir şurubunun sindirim sistemimde yarattığı etkinin üstüne bi de bolca et yiyince noolucam bakalım :)
Hafta sonu Schengen vizemizin süresi dolmadan minik bi kaçamak yapalım dedik ve 1 geceliğine Meis'e gittik. Bolca yüzdük, yürüdük, zaten minicik ada olduğu için bi gün kalmak gayet yetti bize. Dönüşte güneş, deniz,tekne,araba yolculuğu derken yamuldum biraz, tansiyonum düştü, halsizlik başladı, bolca sıvı alıp dinlendim, toparladım neyse ki...
Babası Deniz'in odasının bi duvarını maviye boyadı sonunda, gardrobu ve beşiği kurulup yerini aldı ama alt değiştirme üniteli raflı dolabın bi parçası kırık çıktığı için geri gönderdik mecburen, herbişeyi düzenliyim, koyucam fotoğrafları :)
26+0 İtibariyle 7,5 kilo almış durumdayım, bakalım kaçla kapatıcaz tükkanı :)