13 Ağustos 2012 Pazartesi

22.Hafta

Bugün itibariyle Deniz'imle 22.haftamızı tamamlıyoruz. Bu hafta ufak da olsa iki yeni şikayetim oldu. Özellikle yemeklerden sonra bir süre mide yanması hissediyorum, sanki yediklerim ağzıma geliyo gibi, araba tutmuş gibi, bulantı gibi bi his... Bi süre sola doğru uzanıp dinleniyorum, geçiyo..

Bi kısım insan "aa bebeğin saçları çıkıyo işte" şeklinde yorumlasa da aslında artan gebelik hormonları, özellikle progesteron sindirim sisteminde ve midedeki tüm kaslarda gevşemeye sebep oluyomuş. Midenin üst kısmındaki kapakçıkta da gevşeme olduğu için mide içeriği ve asidi yemek borusuna kaçıp,bu bölgeyi tahriş eder ve kalbin olduğu bölgede epey rahatsızlık veren bir yanmaya sebep olurmuş. Beşinci aydan sonra büyüyen rahim mideye mekanik baskı yaparak bu yanma şikayetlerini arttırırmış. özellikle son 3 ayda sıkıntı veren bi durummuş bu...

İkincisi de ara ara nefesimin yetmiyomuş gibi olması, sık sık nefes alıyorum ama nefesim sıkışıyo sanki, özellikle dışarıda sıcak bi ortamdayken... Onu da araştırdım, gebelik sırasında nefes darlığı en sık rastlanan şikayetlerden birisiymiş. Gebelik ilerledikçe rahmin büyümesine bağlı olarak karın ve göğüs boşluklarını ayıran diyafram kası yukarıya doğru itilir ve güğüs boşluğu sıkışmış olurmuş. Gebeliğe bağlı nefes darlığı geçici ve hafif bir durummuş, bebeğe oksijen gitmesini engellemez ve bir zarar vermezmiş. Zaten feys grubumuzdaki kızlarda da bu gibi şikayetler olduğunu görüyorum, son 3 ay, sıkıcaz dişimizi artık naapalım :)

Bunların dışında bazen özellikle geceleri ayaklarım karıncalanıp uyuşuyo, şişiyo ama günlük yürüyüşümüzü yaptığımızda ve koçiş ayacıkları ovduğunda geçiyo, yürüyüş yaparken de ellerim şişiyo mesela, elleri ayakları pek aşağı sarkıtmamak gerekiyo...

Deniz'cik de karpuz gibi yata yata büyüyo işte, haftaya görüciim onu sonunda bayram sonrası, çok özledimmm kuzucuğumu görmeyi.... Şimdilik bu kadar....Siyu kabilesi!

5 yorum:

  1. Geçmiş olsun canım ama bak çoğu bitti azı kaldı.
    Sağlıklı bir 3 ay daha diliyorum sana ve hepimize...

    YanıtlaSil
  2. Şu hamişlik bitince hamilelere özel bi kurs falan açsak iyi olur hatim indirdik her konuda :p hadi bakalım git gör deniz oğlanıda bizede göster ösledik yahuu adaşımızı :) öpüyoree siyu kabilesi :)

    YanıtlaSil
  3. nasl guzel heyecanlar...ayy cok ozledım bırden :)

    allah bir avazda saglıkla kucagına almak nasıp etsın..

    blogger annelerden gelıyorum bize de bekleriz.
    http://mugeninlistesi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Merhaba :) Ben de blogger annesi ve aynı zamanda gebeliğinin 12.haftasında anne adayıyım. Bebişlerimizi hayırlısıyla kucaklarımza alırız inş.

    Mutlu günler... Ben de bloguma beklerim. http://hanhildem.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Merhabaaa :)
    Hoşgeldiniz bloguma ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim... Görüşmek üzere, sevgiler ❤

    Güneş

    YanıtlaSil