28 Ağustos 2012 Salı

24. Hafta

Karnımdaki büyüme ve gerilme artık iyice belirgin...Tepikler de daha sık ve şiddetli artık :) Otururken filan birazcık öne eğilsem anında bi tekme yiyorum, sıkışıyo, rahat edemiyo herhalde beyimiz :)

Bu haftanın aktivitesi tam kan tahlilleri ve şeker yüklemesiydi... 12 Saat öncesinde yemeyi içmeyi bırakıp sabah erkenden hastaneye gittim. Önce 4-5 tüp kan ve idrar verdim, sonra 50 ml glikozlu su içtim, öyle milletin abarttığı kadar berbat bi tadı yok, bildiğin şekerli su işte... Bi saat bekleyip tekrar kan vermem gerekiyordu. Annemle aşağıdaki kafeye geçip oturduk. İlk yarım saat herşey yolundaydı, soora birden seslerin boğuklaştığını, gözlerimin karardığını hissettim, başım dönmeye, midem bulanmaya başladı... Son bi hamleyle içeri, klimanın altına geçtim, biraz kolonya takviyesiyle az da olsa kendime geldim. Neyse ki son tüp kanı da verdikten sonra  kepenkleri yarı kapalı olan gözlerim açıldı, normale döndüm :)

 Sonuç açlık şekeri: 91, şeker yüklemesi: 144 çıktı. Sınır 140'mış yani benimki bi tık fazla, şekerli şeylere biraz dikkat edersen hiç bi problem olmaz dedi Doktorum, ama hiç tahmin etmediğim birşey çıktı; kansızlık. Demir hapını kestik, 2 ay boyunca sabah akşam demir şurubu içip tekrar kan testine gideceğim, toparlarmışım zaten şuruptan sonra...

Deniz'imi gördüm sonunda ekranda, yanaklar tombikleşmiş, vücudu biraz daha etlenmiş sanki... Tam 738 gramdı dün, haftasına göre ideal kilodaymış, hatta dün 24+6 olmama rağmen kilosu 25+2 günlükmüş...

Doğumla ilgili de konuştuk biraz Doktorumla... Ben özel muayenehanesine gidiyorum ama Devlet Hastanesinde görevli kendisi, dolayısıyla doğum da orada olacak. Aynı hastanede tanıdık başka Dr aile dostlarımız da olduğu için rahat edeceğimi düşünüyorum. Neyse, 30 yaş üstü kadınlara %80 sezeryan yaptıklarını söyledi Dr, bu kadar yüksek bir oran beklemiyordum doğrusu, oldukça hayal kırıklığına uğradım. Sezeryan olursa doğuma ben giriyorum, normal olursa deneyimli ebelerimiz, son anda herşey çok müsaitse % 20 normal doğum olabilir dedi, umarım herşey yolunda gider de şartları biraz zorlayabilir ve normal doğum yapabilirim ama yine de kafamda kendimi hiç bir şeye şartlamıyorum, bu işler belli olmuyo sonuçta...Ve geldik 25. Haftaya...

22 Ağustos 2012 Çarşamba

23. Hafta


Bayram tatilini fırsat bilerek bu haftanın sonunda 3 günlüğüne Rodos'a kaçtık, böylece Deniz'im ilk yurtdışı tatilini karnımda yapmış oldu :) Kısacık ama dolu dolu bi tatildi. Üstelik yanımızda 2 tane Doktor vardı, içim rahattı yani... Bolca ahtapot, kalamar, dondurma vs lüplettiğim için şeker yüklemesine bu hafta yerine pazartesi gitmeye karar verdim, bakalım durumlar ne olacak... Ama en azından bol bol yürüyüp dolandım, yediklerimi yaktım :)

23. Haftada başıma gelen değişik hamişlik belirtisi kulağımın tıkanmasıydı, hani uçakta ya da yüksek bi yerden deniz seviyesine doğru inerken olur ya aynen ööle, hala da oluyo ara ara...
Fotodaki 24+0 göbüşüm... Deniz oğlanla Lindos Plajı hatırası :)

13 Ağustos 2012 Pazartesi

22.Hafta

Bugün itibariyle Deniz'imle 22.haftamızı tamamlıyoruz. Bu hafta ufak da olsa iki yeni şikayetim oldu. Özellikle yemeklerden sonra bir süre mide yanması hissediyorum, sanki yediklerim ağzıma geliyo gibi, araba tutmuş gibi, bulantı gibi bi his... Bi süre sola doğru uzanıp dinleniyorum, geçiyo..

Bi kısım insan "aa bebeğin saçları çıkıyo işte" şeklinde yorumlasa da aslında artan gebelik hormonları, özellikle progesteron sindirim sisteminde ve midedeki tüm kaslarda gevşemeye sebep oluyomuş. Midenin üst kısmındaki kapakçıkta da gevşeme olduğu için mide içeriği ve asidi yemek borusuna kaçıp,bu bölgeyi tahriş eder ve kalbin olduğu bölgede epey rahatsızlık veren bir yanmaya sebep olurmuş. Beşinci aydan sonra büyüyen rahim mideye mekanik baskı yaparak bu yanma şikayetlerini arttırırmış. özellikle son 3 ayda sıkıntı veren bi durummuş bu...

İkincisi de ara ara nefesimin yetmiyomuş gibi olması, sık sık nefes alıyorum ama nefesim sıkışıyo sanki, özellikle dışarıda sıcak bi ortamdayken... Onu da araştırdım, gebelik sırasında nefes darlığı en sık rastlanan şikayetlerden birisiymiş. Gebelik ilerledikçe rahmin büyümesine bağlı olarak karın ve göğüs boşluklarını ayıran diyafram kası yukarıya doğru itilir ve güğüs boşluğu sıkışmış olurmuş. Gebeliğe bağlı nefes darlığı geçici ve hafif bir durummuş, bebeğe oksijen gitmesini engellemez ve bir zarar vermezmiş. Zaten feys grubumuzdaki kızlarda da bu gibi şikayetler olduğunu görüyorum, son 3 ay, sıkıcaz dişimizi artık naapalım :)

Bunların dışında bazen özellikle geceleri ayaklarım karıncalanıp uyuşuyo, şişiyo ama günlük yürüyüşümüzü yaptığımızda ve koçiş ayacıkları ovduğunda geçiyo, yürüyüş yaparken de ellerim şişiyo mesela, elleri ayakları pek aşağı sarkıtmamak gerekiyo...

Deniz'cik de karpuz gibi yata yata büyüyo işte, haftaya görüciim onu sonunda bayram sonrası, çok özledimmm kuzucuğumu görmeyi.... Şimdilik bu kadar....Siyu kabilesi!

4 Ağustos 2012 Cumartesi

21. Hafta

Deniz oğlanı geçen pazar denize götürdük, tekne turu yaptık, bütün gün yüzdük aa bi coştu soora, kıpır kıpır kıpraştı, tabiy yediğim dondurmadan soora olduğunu da belirtmekte fayda var :) O zamandan beri daha sık ve net hissediyorum hareketlerini... Hatta dün öğleden soora bi tane kurabiye hüplettim ofiste soora kanepeye uzanıyım dedim 2 dakika, sanırsın göbüşümde mısır patlatıyorum, voink voink oynuyo içerde bişiler, göbüşümün bi o tarafı şişiyo, bi bu tarafı, çok komikti :) Babası yoktu, kaçırdı ama naapalım...


  • Ufak ufak bebek alışveriş listemdeki eksikleri tamamlamaya başladım, ne kadar çok ıvır zıvır var yahu alıncak :) Küçücük bişi ama bi sürü ihtiyacı var...
  • Odası ve aksesuarları tamam (bi tek perde işi kaldı) ama babası bi duvarını güsel bi maviye boyıycak önce, soora kurup yerleştiricez odasını, içim gidiyo ama kıyamıyorum da daha aman kirlenmesin bişe olmasın diye :)
  • Feyste ufak bi hamile grubumuz var, hepimiz aynı ay içinde doğurucaz, süper oldu, hem kendimizde olup biten gelişmeleri karşılaştırıyoruz hem de geyiğin dibine vuruyoruz, ee hamilenin halinden en iyi hamileler anlar :)
  • Bu hafta sağlık ocağına gittim, tetenoz aşımı oldum, bi iki gün o kolumun üstüne yatamadım, sıkıntılı oldu ama azıcık sertlik ve sızı dışında çok da büyük tepki vermedi vücudum. Ebeanım pek tatlı bi kadın, pek bi ilgilendi, tiyolar verdi, ebeleri sevelim, küfür etmeyelim :P